30.3.09

Φώτης Κόντογλου



Ο Φώτης Κόντογλου ήταν ζωγράφος, αγιογράφος και συγγραφέας.
Γεννήθηκε στο Αϊβαλί το 1895, το όνομα Κόντογλου είναι το πατρικό όνομα της μητέρας του.
Το πραγματικό του όνομα ήταν Φώτης Αποστολλέλης. Αφού τελείωσε το σχολείο στο Αιβαλί το 1912 πήγε στην Αθήνα και σπούδασε στη σχολή καλών τεχνών για δύο χρόνια μετά εγκατέλειψε τη σχολή και πήγε στο Παρίσι όπου μελέτησε το έργο διαφόρων σχολών ζωγραφικής.
Παράλληλα συνεργαζόταν με το περιοδικό Illustration και το 1916 κέρδισε το πρώτο βραβείο σε διαγωνισμό του περιοδικού για την εικονογράφηση βιβλίου.
Επέστρεψε στην Ελλάδα με το τέλος του πρώτου παγκοσμίου πολέμου όπου και έγραψε το πρώτο του βιβλίο Pedro Gazas.
To 1923 πήγε στο Αγιο Όρος εκεί γνώρισε τη βυζαντινή ζωγραφική, αντέγραψε πολλά έργα και έγραψε αρκετά κείμενα.

Έγραψε πολλά βιβλία τα περισσότερα θρησκευτικού περιεχομένου.
Το έργο του "Ταξείδια σε διάφορα μέρη της Ελλάδας και της Ανατολής, περιγραφικά του τί ακούμε από τα χρόνια των Βυζαντινών, των Φράγκων, των Βενετσάνων και των Τούρκων",
είναι ένα από τα καλύτερα περιηγητικά που έχω διαβάσει.
Ξεχωρίζουν ακόμα τα "Ἓλληνας θαλασσινός στίς θάλασσες τῆς νοτιᾶς", "Το Αϊβαλί, η πατρίδα μου", "Γίγαντες ταπεινοί", "Ταξιδευτές κι ονειροπόλοι", "Το πάρσιμο της Πόλης".

Οι πίνακες του και γενικότερα το έργο του σαν ζωγράφος και αγιογράφος έχει δημιουργήσει ένα δικό του ρεύμα, δεν μπορούμε να τον κατατάξουμε σε καμία σχολή.

Πολλές απο τις εικόνες που βρίσκονται στην Καπνικαρέα έχουν αγιογραφηθεί από αυτόν (οι πιο καινούργιες) και έχει συντηρήσει τις υπόλοιπες.

Έχουν πει γι αυτόν
:Τὸ βυζαντινοπρεπὲς καὶ λαϊκότροπο ὕφος τοῦ Κόντογλου ξένισε τὴν ἐθισμένη στὶς τεχνοτροπίες τοῦ εὐρωπαϊκοῦ συρμοῦ κοινωνία, καθὼς δὲν νεωτέριζε ἀκολουθώντας κάποια ἤδη ἀναγνωρισμένη τάση στὸ Παρίσι, ἀλλὰ ἀντίθετα καινοτομοῦσε ἀναπλάθοντας δημιουργικὰ στοιχεῖα παραδοσιακῆς τέχνης σὲ ἔργα κοσμικοῦ περιεχομένου, προτείνοντας τὴν ἐπιστροφὴ σὲ μιὰ «ξεχασμένη» κοσμοθεωρία.

«Καλὸ εἶναι νὰ ὑπάρχεις, ἀλλὰ νὰ ζεῖς εἶναι ἄλλο πρᾶγμα»


πηγη
wikipedia

Αυτό το τυρκουάζ παράσημο σου πάει πολύ γλυκιά μου


Ο παππούς μου ήταν άνθρωπος που δεν μιλούσε για τον εαυτό του η τουλάχιστον έτσι τον θυμάμαι εγώ, ήμουν 15 χρονών όταν έφυγε. Ανάμεσα στα αντικείμενα που κληρονόμησα από αυτόν είναι και ένα παράσημο.
Δεν μου είχε μιλήσει ποτέ γι αυτό, και κανένας από τους συγγενείς δεν ήξερε την ύπαρξη του.
Επάνω του γράφει 1914-1915 και από πίσω έχει το έμβλημα της Γαλλίας και γράφει republique fransaise, ένας μεταλλικός σταυρός με δύο σπαθιά χιαστί.

Ήθελα πολύ να μάθω για πιο λόγο είχε παρασημοφορηθεί.

Άρχισα να κάνω έρευνα, πρώτα ρώτησα τους μεγαλύτερους σε ηλικία γνωστούς και συγγενείς. Έμαθα ότι εκείνα τα χρόνια ο παππούς ζούσε στην Κωστάντζα της Ρουμανίας για να αποφύγει τη στράτευση στον Τουρκικό στρατό (ήταν από την Κωνσταντινούπολη).
Οι Τούρκοι πολεμούσαν μαζί με Βουλγαρία, Γερμανία Αυστροουγγαρία εναντίων της Ελλάδας, Γαλλίας, Αγγλίας κτλ, ο πρώτος παγκόσμιος πόλεμος.
Έμαθα επίσης ότι είχε ένα πλεούμενο που μετέφερε κάρβουνο στη Μαύρη θάλασσα.

Έφτασα μέχρι τη Γαλλική πρεσβεία, εκεί μου είπαν ότι αυτό είναι το ανώτερο παράσημο της Γαλλικής δημοκρατίας και δίδεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις, σε ήρωες που με τις πράξεις τους ή βοήθησαν να σωθούν πολλές ανθρώπινες ζωές ή έκριναν την έκβαση του πολέμου.
Δυστυχώς δεν μπόρεσα να μάθω τι ακριβώς είχε κάνει ο παππούς, αλλά μέχρι χθές ήμουν πολύ περήφανος γι αυτόν.


Χθες όμως μαύρη μέρα, έμαθα ότι η Γαλλία έδωσε ανάλογο παράσημο στη Μιμή Ντενίση
ορίστε το δελτίο τύπου της Γαλλικής πρεσβείας
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

O Πρέσβης της Γαλλίας στην Ελλάδα κ. Christophe Farnaut, θα επιδώσει τα διάσημα του Ιππότη της Λεγεώνας της Τιμής, στην κυρία Μιμή Ντενίση, διάσημη ηθοποιό, την Τρίτη 17 Μαρτίου 2009, στην Πρεσβευτική κατοικία.

Το παράσημο αποτελεί τιμή για τη διάσημη γαλλόφωνη και φίλη της Γαλλίας ηθοποιό, η καλλιτεχνική δράση της οποίας συμβάλλει στην ακτινοβολία του γαλλικού πολιτισμού στην Ελλάδα.

Η τελετή θα λάβει χώρα μπροστά σε πολλούς φίλους της τιμώμενης, ειδικότερα από τον χώρο της πολιτικής, των γραμμάτων και της τέχνης.

Τα σχόλια περιττεύουν, ας αναλογιστούν οι Γάλλοι πώς θα νιώσει ο γιος η η κόρη ενός ήρωα του 2ου παγκοσμίου πολέμου όταν δουν ότι το ίδιο παράσημο που έχουν για να τους υπενθυμίζει τον ηρωικό θάνατο του πατέρα τους, τώρα θα κοσμεί και την τροπαιοθήκη της κυρίας Ντενίση.

Μετά το "μεγάλο γεγονός η μεγάλή ηρωίδα σαν νέα Ζαν ντ Αρκ, δήλωσε.

«Μία στιγμή πάρα πολύ συγκινητική για μένα. Τα παράσημα είχα συνηθίσει να τα βλέπω στον τοίχο του σπιτιού μου για τον πατέρα μου. Επειδή έφυγε πρόσφατα του το αφιερώνω, θα ήθελα να ζει και να το δει», δήλωσε συγκινημένη η ηθοποιός, ενώ η αδερφή και η μητέρα της ξέσπασαν σε κλάματα.

«Είμαι πολύ περήφανος. Δεν περιμέναμε να συγκινηθεί, μας αιφνιδίασε. Νομίζω ότι τους πολύ κοντινούς στην οικογένεια μας έκανε να βουρκώσουμε το γεγονός ότι το αφιέρωσε στον πατέρα της», είπε ο Σωτήρης Πολύζος.

Η ηθοποιός, όπως τόνισε στους δημοσιογράφους, είχε μεγάλο άγχος για την τουαλέτα (όχι το WC) που θα φορούσε την μεγάλη βραδιά.

«Πραγματικά αγχώθηκα, που δεν αγχώνομαι εγώ για τα ρούχα, γιατί δεν ήθελα να φοράω ούτε κάτι υπερβολικό, ούτε κάτι με πολλά χρώματα, ούτε κάτι βραδινό. Πρέπει να φοράς κάτι που να έχει ένα χαρακτήρα, να είναι απλό, γιατί σημασία έχει το παράσημο που έχεις και όχι μια φανταχτερή τουαλέτα», ανέφερε.

Τελικά, η ηθοποιός φόρεσε ένα εκρού φόρεμα και είχε μαζεμένα τα μαλλιά της.

Να προσφέρω και γώ το παράσημο της ανοιχτής παλάμης στον Γάλλο πρέσβη, δικαιολογίες του τύπου δεν ήταν δικιά μου ιδέα, τη δουλειά μου έκανα κτλ, στέκουν μόνο για άτομα μειωμένης αντίληψης. Ελπίζω να μην είστε τέτοιο άτομο κύριε πρέσβη.

Χαίρε περήφανη Γαλλική κουλτούρα οι ατάλαντοι σε χαιρετούν.






πηγη Ζougla gr

28.3.09

Το ημερολόγιο ενός απατεώνα


Χθές είχε σειρά στις παγκόσμιες μέρες η παγκόσμια μέρα θεάτρου και τα περισσότερα θέατρα είχαν ελεύθερη είσοδο. Άργησα πολύ να το πάρω χαμπάρι και δεν πρόλαβα να βρω παρέα για να απολαύσω κάποια παράσταση.

Διάβασα ότι στο εθνικό θέατρο έχει ανέβει "το ημερολόγιο ενός απατεώνα " του Αλέξανδρου Οστρόφσκι.
Ένας φιλόδοξος απατεώνας κάνει ένα πλούσιο γάμο για να μπει στη υψηλή κοινωνία και χρησιμοποιεί κάθε μέσο για να το επιτύχει. Είναι τόσο μεθοδικός που καταγράφει τα πάντα σε ένα ημερολόγιο. Η ανακάλυψη αυτού του ημερολογίου θα βγάλει στη φόρα όλα τα άπλυτα της καλής κοινωνίας της τσαρικής Ρωσίας. Η υπόθεση του έργου κάλλιστα θα μπορούσε να εκτυλίσσετε στην Αθήνα του 21ου αιώνα.

Εγώ το είχα δεί το 1990 σε παράσταση του Δημήτρη Ποταμίτη στο θέατρο Έρευνα και μου είχε αρέσει πολύ.

Αν θέλετε μπορείτε να το διαβάσετε σε μετάφραση του Λεωνίδα Καρατζά.



foto: www.in2life.gr

26.3.09

Γυναικεία ομορφιά και τέχνη

Η τέχνη σε όλο της το μεγαλείο, ένας συνδυασμός ακουστικής και οπτικής πανδαισίας.
Κλασική μουσική (Μπαχ, σόλο βιολοντσέλο)και κλασική γυναικεία ομορφιά (γνωστά πορτρέτα των καλύτερων ζωγράφων)

Ένα από τα καλύτερα video που έχω δει.



25.3.09

Αύξηση - πτώση σημειώσατε Χ

Μπορεί να φαίνεται περίεργο σε μερικούς αλλά αδιαφορώ για τα οικονομικά. Είμαι ένας απο τους ελάχιστους Έλληνες που δεν έχουν πιστωτική κάρτα.
Αυτό όμως δεν μπορώ να μη το σχολιάσω. Αρθρο πρώτο , Άρθρο δεύτερο και τα δύο έχουν σχεδόν τα ίδια στατιστικά στοιχεία παρόλα αυτά βγάζουν το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα.

Στα ερείπια της αρχαίας Περσέπολης βρέθηκε μια πλάκα με ηθικά παραγγέλματα που σκάλισαν Άραβες ιερείς, κάποιος μοναχός " ιεροδιάκονος Κοσμάς ο Καλλιγράφος " απο το χωριό Διλμοσός της επαρχίας Ικόνιου το 1905 έφτιαξε ένα αντίγραφο αυτής της πλάκας και το χάρισε σε κάποιο μακρυνό μου πρόγονο (παπούς της γιαγιάς μου της συγχωρεμένης) ονόματι Πρόδρομο Αστυνάρ-ογλού, έτσι τον αναφέρει στο περιθώριο του σχεδίου.

Ενα απο τα παραγγέλματα λέει " μη κρίνεις παν ότι βλέπεις διότι ο κρίνων παν ότι βλέπει συχνάκις θέλει κρίνει ότι δεν υπάρχει ".
Στην περίπτωση μας το "παν" περιτεύει

23.3.09

Τα μουσεία παίζει


Πράξη "ανθρωπισμού " απο το μουσείο κυκλαδικής τέχνης.
Μετανάστης:πρόσωπο το οποίο μετακινείται σε δεδομένο χρόνο από ένα συγκεκριμένο μέρος της γης σε άλλο,κατά κανόνα όχι σε ιδανικές συνθήκες.
Έτσι ορίζει τον όρο μετανάστης το φυλλάδιο του μουσείου.
Αποφασίζει λοιπόν να διοργανώσει ένα παιγνίδι με μετανάστες, αντί για πιόνια θα χρησιμοποιηθούν Νιγηριανές μητέρες με τα παιδιά τους.
Οι άνθρωποι που άφησαν τη πατρίδα τους για να γλυτώσουν από το νόμο της σαρίας και τη διεφθαρμένη από τις εταιρίες πετρελαίου κυβέρνηση, θα χρησιμοποιηθούν για τη διαφήμηση του μουσείου.
Λές και οι μετανάστες είναι αστοί που μπούχτισαν απο τη μονοτονία της Ελληνικής αστικής κοινωνίας, οι υπέυθινοι του μουσείου λένε: Το Κυκλαδικής Τέχνης ήρθε τότε σε επαφή με την Ρraksis ώστε να φιλοξενήσει ευπαθείς κοινωνικά ομάδες, πρόσφυγες και μετανάστες, δίνοντάς τους την ευκαιρία να ξεφύγουν από τη μουντή καθημερινότητά τους. «Οι άνθρωποι αυτοί αισθάνθηκαν ότι τους δινόταν ένα προνόμιο» θυμάται η Ελένη Παπαδημητρίου, διευθύντρια Επικοινωνίας του Μουσείου.

22.3.09

Αρωμα




Είναι η αρωματοποιία τέχνη; Πολλοί πιστεύουν πως είναι.
Το άρωμα όμως αποτελεί έμπνευση για πολλούς.
Όπως η όραση ικανοποιείται με τη ζωγραφική, γλυπτική κτλ.
Η ακοή με τη μουσική, έτσι και η όσφρηση πρέπει να βρεί κάτι που να την ικανοποιήσει.

Έχουν γραφτεί αρκετά βιβλία εμπνευσμένα από τα αρώματα ξεχωρίζουν "Το άρωμα"του Patrick Saskind και το "Το άρωμα του ονείρου" του Tom Robins που είναι ένας από τους αγαπημένους μου συγγραφείς.

Tο άρωμα:
Ένας άνθρωπος που γεννήθηκε μες τα σκουπίδια, στο Παρίσι του 18ου αιώνα και τρομάζει τους πάντες μόνο και μόνο επειδή δεν έχει μυρωδιά. Ο Ζαν Μπατιστ έχει την πιό δυνατή όσφρηση και το μυαλό του κρατάει αρχείο για κάθε μυρωδιά που συναντά.
Γίνετε ο καλύτερος αρωματοποιός του κόσμου.
Με όπλο το μεθυστικότερο άρωμα που μπορεί να συλλάβει η ανθρώπινη φαντασία, καταφέρνει να ελέγχει τους πάντες.
Είναι ένα φιλοσοφικό παραμύθι και ταυτόχρονα ένα τρομακτικό ερωτικό θρίλερ.




Το «ΑΡΩΜΑ ΤΟΥ ΟΝΕΙΡΟΥ» είναι ένα έπος που ζει στα δάση της αρχαίας Βοημίας και δεν τελειώνει παρά απόψε, στις εννιά η ώρα το βράδυ (ώρα Παρισιού). Είναι, ακόμη ένα περιπετειώδες μυθιστόρημα με ήρωα έναν επιστάτη που έχει χάσει ένα μπλε μπουκάλι. Ένα μπουκάλι πολύ παλιό που έχει χαραγμένη πάνω του την εικόνα ενός Θεού με κέρατα τράγου. Αν το υγρό μέσα σ' αυτό το μπουκάλι είναι πραγματικά η μυστική ουσία του σύμπαντος, όπως πιστεύουν μερικοί, θα πρέπει να βρεθεί γρήγορα, γιατί εξατμίζεται και έχουν απομείνει μόνο δύο σταγόνες.
Αυτή η περίληψη αναγράφετε στο πίσω μέρος του βιβλίου.

Παγκόσμια μέρα αυτών που βαρέθηκαν τις παγκόσμιες μέρες

22/3 World day people who bored world days

Χθες αφού δημοσίευσα το post για την παγκόσμια μέρα κατά του ρατσισμού και της ξενοφοβίας διαπίστωσα ότι ταυτόχρονα ήταν και παγκόσμια μέρα ποίησης, κάτι που με ενδιέφερε προσωπικά όπως άλλωστε και το θέμα του ρατσισμού.
Όταν όμως είδα ότι εκτός από ποίησης και ρατσισμού ήταν και παγκόσμια μέρα νερού άρχισα να το ψάχνω το θέμα.
Ήταν και παγκόσμια μέρα για το σύνδρομο Down, άρχισα να τα παίρνω, είναι και παγκόσμια μέρα δασοπονίας. Αυτό ήταν.
Διαπίστωσα λοιπών οτι σχεδόν κάθε μέρα είναι παγκόσμια μέρα για κάτι. Πολλές φορές μάλιστα όπως χθές είναι άλλη παγκόσμια μέρα για τον ΟΗΕ άλλη για την ΟΥΝΕΣΚΟ τη WWF κτλ. Αποφάσισα να κηρύξω την 22 Μαρτίου μέρα αυτών που βαρέθηκαν της παγκόσμιες μέρες
Συμπαράσταση δήλωσε


Διαβάστε τις παγκοσμιες μέρες του μήνα Μαρτίου

Πηγή Α




ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ (Ημέρα της γυναίκας, Ημερα της γυναικας)8 Μαρτίου
ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ (Ημέρα του καταναλωτή, Ημερα του καταναλωτη)15 Μαρτίου
ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ (Ημέρα της ποίησης, Ημερα της ποιησης)21 Μαρτίου
ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ (Ημέρα του νερού, Ημερα του νερου)22 Μαρτίου
ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΑΣ (Ημέρα της μετεωρολογίας, Ημερα της μετεωρολογιας)23 Μαρτίου
ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΦΥΜΑΤΙΩΣΗΣ (Ημέρα κατά της φυματίωσης, Ημερα κατα της φυματιωσης)24 Μαρτίου
ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ (Ημέρα του Θεάτρου, Ημερα του Θεατρου)27 Μαρτίου


Πηγή Β

  1. Παγκόσμια μέρα δράσης σιδηροδρομικών(άκουσον άκουσον) 6 Μαρτίου
  2. Παγκόσμια μέρα νεφρού 12 Μαρτίου
  3. Παγκόσμια ημέρα (δεν ξέρω αν κάνει πλάκα) μπριζόλας και...14 Μαρτίου
  4. Παγκόσμια ημέρα σταθεράς ΙΙ 14 Μαρτίου
  5. Μέρα καταναλωτή 15 Μαρτίου
  6. Κατά της αστυνομικής βαρβαρότητας 15 Μαρτίου
  7. Κατα της κατοχής στο Ιρακ 18 Μαρτίου
  8. Μερα αποχής απο το κρέας 20 Μαρτίου
  9. Μέρα αστρολογίας 20 Μαρτίου
  10. Μέρα της γης 20 Μαρτίου
  11. Μερα θεάτρου για παιδιά 20 Μαρτίου
  12. Μέρα Γαλλοφωνίας 20 Μαρτίου
  13. για την 21η Μαρτίου και μέρα ύπνου και μέρα κουκλοθεάτρου.
  14. Μέρα ποίησης 21 Μαρτίου
  15. Κατά του ρατσισμού και της ξενοφοβίας 21 Μαρτίου
  16. Μέρα συνδρόμου down 21 Mαρτίου
  17. Μέρα δασοπονίας 21 Μαρτίου
  18. Μέρα για το νερό 22 Μαρτίου
  19. Μέρα μετεωρολογίας 23 Μαρτίου
  20. Μέρα κατά της φυματίωσης 24 Μαρτίου
  21. Μερα θεάτρου και μέρα φυματίωσης 27 Μαρτίου
  22. Μέρα αντισύλληψης 30 Μαρτίου.


21.3.09

Μερα κατα του ρατσισμού



Πριν από 49 χρόνια στη πόλη Σαρπβιλ της Νοτίου Αφρικής 70 φοιτητές στην πλειοψηφία έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια διαδήλωσης κατά του απαρχάϊτ.
Λίγα χρόνια αργότερα ο ΟΗΕ καθιέρωσε την ημέρα αυτή σαν μέρα κατά του ρατσισμού και της ξενοφοβίας.




Ένα παιδί από την Αφρική είπε



Όταν γεννιέμαι, είμαι μαύρος
Όταν μεγαλώσω, είμαι μαύρος
Όταν κάθομαι στον ήλιο, είμαι μαύρος
Όταν φοβάμαι, είμαι μαύρος
Όταν αρρωσταίνω, είμαι μαύρος
Κι όταν πεθαίνω, ακόμα είμαι μαύρος

Κι εσύ λευκέ άνθρωπε...

Όταν γεννιέσαι, είσαι ροζ
Όταν μεγαλώνεις, γίνεσαι λευκός
Όταν κάθεσαι στον ήλιο, γίνεσαι κόκκινος
Όταν κρυώνεις, γίνεσαι μπλε
Όταν φοβάσαι, γίνεσαι κίτρινος
Όταν αρρωσταίνεις, γίνεσαι πράσινος
Κι όταν πεθαίνεις, γίνεσαι γκρι

και λές εμένα έγχρωμο.

Ο ΟΗΕ πρότεινε το ποίημα αυτό που γράφτηκε από ένα μικρό παιδί
ως το καλύτερο ποίημα του 2006.

Ασπρο - Μαυρο


Είναι ένα νησί στη Μαύρη Θάλασσα που λέγεται «Λευκή». Σε τούτο το νησί θάφτηκε λένε ο Αχιλλέας. Ο μύθος λέει οτι όταν ενα καράβι περνάει κοντά από το νησί ο Αχιλλέας εμφανίζετε στα όνειρα των ναυτικών και τους υποδεικνύει κάποιο απάνεμο σημείο για να αγκυροβολήσουν.


Εδώ και χρόνια η Ρουμανία και η Ουκρανία διεκδικούν το νησί και έχουν προσφύγει στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης . Η απόφαση του δικαστηρίου αναμένεται να εκδοθεί στο τέλος του 2009.

update. Η απόφαση που έβγαλε η Χάγη είναι διφορούμενη γιατί άλλη είναι η νομοθεσία για τις βραχονησίδες και άλλη για τα νησιά και δεν ξέρουν σε ποιά κατηγορία να το κατατάξουν.

20.3.09

Το Prado στο Google Earth




Tα αριστουργήματα που φυλάσσονται σ’ ένα από τα μεγαλύτερα μουσεία στον κόσμο, το Prado, είναι διαθέσιμα πλέον σε εικόνες «υψηλής ανάλυσης» στην ιστοσελίδα δορυφορικών εικόνων του Google, μέσω του Google Earth,
"σε παγκόσμια πρώτη" σύμφωνα με τους εμψυχωτές του σχεδίου.

Επιτρέπει την «πρόσβαση σε οποιονδήποτε εξήγησε ο Μιγέλ Ζουγάθα, διευθυντής του Prado, κατά την παρουσίαση του σχεδίου.
Είναι η πρώτη φορά, που κάτι τέτοιο γίνεται στον κόσμο», τόνισε από την πλευρά του ο επικεφαλής του Google Espana Χαβιέρ Ροδρίγεθ Θαπατέρο.
Η ηλεκτρονική διάθεση των έργων αφορά 14 πίνακες μεγάλων ζωγράφων, Γκόγια, Ελ Γκρέκο, ρούμπενς, Μπος και άλλων.

Για να ανοίξει κάποιος τις εικόνες θα πρέπει να μπει στον πλοηγό του Google Earth και να βγει πάνω ακριβώς στο Μουσείο του Πράδο και κατόπιν να επιλέξει την εντολή Obras Maestras (Αριστουργήματα)

Κάθε έργο υπήρξε αντικείμενο πολλών εκατοντάδων λήψεων υψηλής ανάλυσης γιά να μπορεί ο χρήστης να διακρίνει την παραμικρή λεπτομέρεια χαρακτηριστικό παράδειγμα το δάκρυ στα μάτια του Αγίου Ιωάννη στην Αποκαθήλωση απο το σταυρό του Φαν ντε Βέιντεν.

πηγη

19.3.09

καβαφης



Περιμένοντας τους βαρβάρους


- Τι περιμένουμε στην αγορά συναθροισμένοι;

Είναι οι βάρβαροι να φθάσουν σήμερα.

- Γιατί μέσα στην Σύγκλητο μια τέτοια απραξία;
Τι κάθοντ' οι Συγκλητικοί και δεν νομοθετούνε;

Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα.
Τι νόμους πια θα κάμουν οι Συγκλητικοί;
Οι βάρβαροι σαν έλθουν θα νομοθετήσουν.

-Γιατί ο αυτοκράτωρ μας τόσο πρωί σηκώθη,
και κάθεται στης πόλεως την πιο μεγάλη πύλη
στον θρόνο επάνω, επίσημος, φορώντας την κορώνα;

Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα.
Κι ο αυτοκράτωρ περιμένει να δεχθεί
τον αρχηγό τους. Μάλιστα ετοίμασε
για να τον δώσει μια περγαμηνή. Εκεί
τον έγραψε τίτλους πολλούς κι ονόματα.

- Γιατί οι δυο μας ύπατοι κ' οι πραίτορες εβγήκαν
σήμερα με τες κόκκινες, τες κεντημένες τόγες·
γιατί βραχιόλια φόρεσαν με τόσους αμεθύστους,
και δαχτυλίδια με λαμπρά, γυαλιστερά σμαράγδια·
γιατί να πιάσουν σήμερα πολύτιμα μπαστούνια
μ' ασήμια και μαλάματα έκτακτα σκαλιγμένα;

Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα·
και τέτοια πράγματα θαμπώνουν τους βαρβάρους.

-Γιατί κ' οι άξιοι ρήτορες δεν έρχονται σαν πάντα
να βγάλουνε τους λόγους τους, να πούνε τα δικά τους;

Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα·
κι αυτοί βαρυούντ' ευφράδειες και δημηγορίες.
- Γιατί ν' αρχίσει μονομιάς αυτή η ανησυχία
κ' η σύγχυσις. (Τα πρόσωπα τι σοβαρά που εγίναν).
Γιατί αδειάζουν γρήγορα οι δρόμοι κ' η πλατέες,
κι όλοι γυρνούν στα σπίτια τους πολύ συλλογισμένοι;

Γιατί ενύχτωσε κ' οι βάρβαροι δεν ήλθαν.
Και μερικοί έφθασαν απ' τα σύνορα,
και είπανε πως βάρβαροι πια δεν υπάρχουν.
__

Και τώρα τι θα γένουμε χωρίς βαρβάρους.
Οι άνθρωποι αυτοί ήσαν μια κάποια λύσις.

18.3.09

Δήλος : νέα τεχνουργήματα στο φως


Ένα εξαιρετικό αντίγραφο της Ουράνιας Αφροδίτης του Φειδία

χρυσά κοσμήματα των αρχών του 1ου αι. π.Χ. αλλά και ένα αρτοπώλιον

Επίσης, βρέθηκε η μήτρα κεφαλής του Απόλλωνα και το εργαστήριο ενός ζωγράφου.

Στην ανατολική πλευρά της Λεωφόρου των Λεόντων αποκαλύφθηκε σειρά καταστημάτων και εργαστηρίων

Ο υπεύθυνος αρχαιολόγος του έργου Π.Ι. Χατζηδάκης παρουσίασε προχθές βράδυ στην αρχαιολογική εταιρεία . Το αναστηλωτικό έργο στη Δήλο και τη συντήρηση των μνημείων τα τελευταία χρόνια

Όλα αυτά στην προσπάθεια να ανοίξουν δρόμο για εύκολη πρόσβαση των τουριστών.

Η Δήλος, το νησί του Απόλλωνα και της Αρτέμιδος, είναι ένα μικρό ηλιόλουστο νησί των Κυκλάδων που αποτέλεσε το θρησκευτικό και πολιτιστικό κέντρο της αρχαιότητας.

17.3.09

Το "TIME magazine" για τα γλυπτά του παρθενώνα



Το Αμερικανικό περιοδικό Time κατατάσει τη διαμάχη για την επιστροφή των μαρμάρων του παρθενώνα σαν μια από τις δέκα πιο σημαντικές και πολυσυζητημένες διαμάχες σε όλο τον κόσμο όσο αφορά την ιδιοκτησία αρχαιολογικών ευρημάτων και θησαυρών.

Άλλες διαμάχες που καταγράφονται στο περιοδικό είναι: μεταξύ Γερμανίας και Αιγύπτου για την Προτομή της Νεφερτίτης, μεταξύ Ιταλίας και Μητροπολιτικού Μουσείου Νέας Υόρκης για τον Κρατήρα του Ευφρονίου, που οδήγησε όμως στην επιστροφή του αντικειμένου στην Ιταλία, και μεταξύ Γερμανίας και Ρωσίας για το Θησαυρό του Πριάμου.


Στο άρθρο του γνωστού περιοδικού παρουσιάζεται το ιστορικό της μεταφοράς των Μαρμάρων στη βρετανική πρωτεύουσα σημειώνοντας ότι οι συνεχείς εκκλήσεις της Ελλάδας απευθύνονται εις ώτα μη ακουόντων.

Αναφέρει επίσης ότι οι Βρετανοί ισχυρίζονται ότι η επιστροφή των Ελγινείων Μαρμάρων θα οδηγήσει στην ανεπανόρθωτη καταστροφή τους και εκτός από αυτό θα αυξήσει τα αιτήματα για επιστροφές αρχαιοτήτων, απογυμνώνοντας με τον τρόπο αυτό τις συλλογές ευρωπαϊκών μουσείων.

Time

Ερωτόκριτος



Σπάνια απαγγελία του Ερωτόκριτου από το Μάνο Κατράκη

15.3.09

Νικηφόρος Λύτρας



Ο Νικηφόρος Λύτρας είναι ένας απο τους μεγαλύτερους Έλληνες ζωγράφους .
Κατείχε την έδρα της ανώτατης ζωγραφικής στη σχολή καλών τεχνών της Αθήνας για 38 ολόκληρα χρόνια.

Γιός ενός Τηνιακού λαϊκού μαρμαρογλύπτη είχε την τέχνη στο αίμα του. Αφού τελείωσε τη σχολή των τεχνών της Αθήνας (μετέπειτα ονομάστηκε ανωτάτη σχολή καλών τεχνών ), δίδαξε για λίγο καιρό στοιχειώδη γραφή στο ίδιο ίδρυμα. Η Ελληνική κυβέρνηση του έδωσε υποτροφία να σπουδάσει στη Βασιλική ακαδημία του Μονάχου.

Ήταν ένα από τα πιο δημοφιλή πρόσωπα στους Αθηναϊκούς καλλιτεχνικούς κύκλους το 19ο αιώνα. Τιμήθηκε με το χρυσό σταυρό του σωτήρως το 1903.
Ήταν ο προσωπογράφος όλης της υψηλής κοινωνίας της Αθήνας.

Ταξίδεψε στη Μικρά Ασία και την Αίγυπτο από όπου πήρε πολλά θέματα για τους πίνακες του(χότζες, φελάχους, αραπάκια).

Πέθανε σε ηλικία 72 ετών από δηλητηρίαση που προκάλεσαν τα χημικά των χρωμάτων που χρησιμοποιούσε.


Σκαι.gr: τα βαμπιρ υπάρχουν


Μεγάλη αποκάλύψη απο το Σκαι.gr σε άρθρο του με τίτλο "Τα βαμπίρ υπάρχουν"

Η "έγκυρη" ιστοσελίδα παρουσιάζει αδιάσειστα στοιχεία για την ύπαρξη τών βαμπίρ, σύμφωνα με το Σκαι τα βαμπίρ είναι ζωντανοί νεκροί που το σώμα τους βρίσκεται σε κατάσταση αποσύνθεσης. Αυτό που οι υπόλοιποι άνθρωποι θα ονομάζαμε "ζόμπι".

Και ιδού η μεγάλη απόδειξή ένα τούβλο βρέθηκε ανάμεσα στα σαγόνια ενος νεκρού υπάρχει και φωτογραφία αν δεν το πιστεύετε.
Το τούβλο αντί να βρίσκετε στο φυσικό του χώρο, (μιά οικοδομή, στον εγκέφαλο ενός δημοσιογράφου του σκαι.gr, ενα τοίχο), βρέθηκε στα σαγόνια του βαμπιρ.

Μάλιστα σύμφωνα με το σκάι είναι ο μόνος τρόπος να σκοτώσεις ένα βαμπίρ. Το ξύλινο παλούκι στην καρδιά, η ασημένια σφαίρα, ο αγιασμός είναι μύθοι μόνο με τούβλο στο στόμα σκοτώνονται τα άτιμα τα βαμπίρ.
Εκτός των άλλων σύμφωνα με το σκαι η εύρεση του τούβλου αποτελεί αναπαράσταση εξορκισμού.

Αυτά τα συνταρακτικά νέα τα μάθανε από ένα Ιταλό ανθρωπολόγο ονόματι Μπορίνι.
Έπινε φαίνεται ο άνθρωπος μπύρες με το Βασίλη είχε μεθύσει το ποτήρι του ήταν άδειο και τραύλιζε "Βαιιλ μπυρε". Δεν άκουγαν και καλά, άκουσαν βαμπυρ.

Τώρα έχει δημιουργηθεί τέτοιος πανικός από την είδηση που η κυκλοφορία στους δρόμους σταματάει από τις 6 το απόγευμα, δεν κυκλοφορεί κανείς όταν σκοτεινιάζει.
Πηγή του άρθρου αναφέρεται το sky news
Ορίστε και το link του αρθρου.

14.3.09

Τα χειρόγραφα του φθινοπώρου


Ω, που έζησα μια ζωή συγκεχυμένη ακαθόριστη σαν ένα όνειρο που το ξεχνάς το πρωί και μετά το ξαναθυμάσαι, μέχρι που δεν ξέρεις αν ήταν όνειρο ή το ίδιο το πεπρωμένο. Και είδα τ’ ανοιχτά παράθυρα σα μεγάλα βιβλία της ερημιάς όπου διάβασα το ποτέ και το τίποτα. Κι έπρεπε εδώ απ’ αυτό το ποτέ και το τίποτα// να φτιάξω μια ποίηση για πάντα.»

Τάσος Λειβαδίτης


13.3.09

Καββαδίας 2


Σταυρός του νότου

Εβραζε το κύμα του γαρμπή.
Ημαστε σκυφτοί κι οι δυό στο χάρτη,
γύρισες και μού 'πες πως το Μάρτη
σ' άλλους παραλλήλους θα 'χεις μπει.

Κούλικο στο στήθος σου τατού,
που όσο κι αν το καις δε λέει να σβήσει.
Είπαν πως την είχες αγαπήσει
σε μιά κρίση μαύρου πυρετού.

Βάρδια πλάι σε κάβο φαλακρό
κι ο Σταυρός του Νότου με τα στράλια.
Κομπολόι κρατάς από κοράλλια
κι άκοπο μασάς καφέ πικρό.

Το Αλφα του Κενταύρου μιά νυχτιά
με το παλινώριο πήρα κάτου.
Μου 'πες με φωνή ετοιμοθανάτου:
"Να φοβάσαι τ' άστρα του Νοτιά".

Αλλοτε απ' τον ίδιο ουρανό
έπαιρνες, τρεις μήνες στην αράδα,
με του καπετάνιου τη μιγάδα,
μάθημα πορείας νυχτερινό.

Σ' ένα μαγαζί του Nossi Be
πήρες το μαχαίρι, δυό σελλίνια,
μέρα μεσημέρι απά στη λίνια
ξάστραψε σα φάρου αναλαμπή.

Κάτου στις αχτές της Αφρικής
πάνε χρόνια τώρα που κοιμάσαι.
Τα φανάρια πιά δεν τα θυμάσαι
και τ' ωραίο γλυκό της Κυριακής.

Johny walker or Shark walker



Περπατάει ο καρχαρίας;
Γιατί ρωτάω; Δείτε


Είναι άραγε έργο της φύσης;




πηγη

12.3.09

Έλληνες κακοτέχνες-μέρος πρώτο

Χαρακτηριστικό παράδειγμα κακοποίησης της τέχνης.
Άννα Γούλα θαυμάστε τη

Καββαδίας


Campay s water


Φουντάραμε καραμοσόλι στο ποτάμι.
Είχε ο πιλότος μας το κούτελο βαμμένο
''κι αν λείψεις χίλια χρόνια θα σε περιμένω''
ωστόσο οι κάβοι σου σκληρύναν την παλάμη.

Θολά νερά και μίλια τέσσερα το ρέμα,
οι κούληδες τρώνε σκυφτοί ρύζι με κάρι,
ο καπετάνιος μας κοιτάζει το φεγγάρι,
που ' ναι θολό και κατακόκκινο σαν αίμα.

Το ρυμουλκό σφύριξε τρεις και πάει γιά πέρα,
σαράντα μέρες όλο εμέτραγες τα μίλια,
μ' απόψε-λέω- φαρμάκι κόμπρα είχες στα χείλια,
την ώρα που είπες με θυμό: ''θα βγω άλλη μέρα...''

Τη νύχτα σου 'πα στο καμπούνι μιά ιστορια

την ίδια που όλοι οι ναυτικοί λένε στη ράδα,
τα μάτια σου τα κυβερνούσε σοροκάδα
κι όλο μουρμούριζες βραχνά : ''Φάλτσο η πορεία...''

Ξημέρωσε κι ήρθε ο φακίρης με τα φίδια,
η μαχαράνα του Μυζόρ δε φάνηκε όμως!...
Μ' αισχρές κουβέντες τον επείραζε ο λοστρόμος
και του πετούσε απά στα φίδια του σκουπίδια.

Σαλπάραμε! Μας περιμένουν στο Μπραζίλι.
Το πρόσωπό σου θα το μούσκεψε τ' αγιάζι.
Ζεστόν αέρα κατεβάζει το μπουγάζι,
μα ούτε φουστάνι στη στεριά κι ούτε μαντήλι.

11.3.09

Ομίχλη έπεσε σε όλο τον κόσμο.
Όλοι έχουν βγει στο δρόμο και κοιτάνε τον ουρανό, περιμένουν το βοριαδάκι που θα φυσήξει και θα διώξει την ομίχλη.
Περιμένουν και περιμένουν μέρες τώρα αλλά δεν λέει να φυσήξει, μα συμβαίνει και κάτι άλλο πιό περίεργο. Η ομίχλη αλλάζει χρώμα, φώναξε κάποιος, ναι γίνετε μωβ είπε ένας άλλος.

η συνέχεια στο επόμενο.

το post είναι δοκιμαστικό το blog δεν έχει αρχίσει να λειτουργεί