31.12.11

Κάλαντα Πρωτοχρονιάς από όλους τους Έλληνες

Η λέξη κάλαντα προέρχεται από τη λατινική «calenda», που σημαίνει αρχή του μήνα. Πιστεύεται ότι η ιστορία τους προχωρεί πολύ βαθιά στο παρελθόν και συνδέεται με την Αρχαία Ελλάδα.


Κάλαντα από το Πόντο

Αρχή Κάλαντα κι αρχή του χρόνου,
κι αρχή του χρόνου, πάντα Κάλαντα,
πάντα του χρόνου, πάντα, του χρόνου.
Αρχή μήλον εν' κι αρχήν κυδώνεν,
κι αρχήν κυδώνεν.

Κι αρχή βάλσαμον το μυριγμένον,
το μυριγμένον.
Εμυρίστεν ατό ο κόσμος Άλεν',
ο κόσμος Άλεν, για μυρίστ' ατό κι εσύ αφένταμ,
καλέμ αφέντα.

Ερθαν καλά παιδία είσην πόρταν
και ξαν σην πόρτα σ '.
Άψον το κερί σ' κι έλα σην πόρτα σ'
κι έλα σην πόρτα σ'
Χαμηλόπα, χα ξερά τζιρόπα,
ξερά τζιρόπα.
Χα ξερά μαύρα κοικκίμελόπα,
κοκκιμελόπα.

Βίντεο με τα κλασσικά κάλαντα :





Κάλαντα από την Κρήτη :

Ταχιά ταχιά ειν' αρχιμηνιά, ταχιά ειν' αρχή του χρόνου,
ταχιά ειν' όπου περπάτησε αφέντης μου στον κόσμο.

Και βγήκε και χαιρέτησε όλους τους ζευγολάτες,
κι ο πρώτος που χαιρέτησε ήταν ο Αγιός Βασίλης.

Ώρα καλή σου βασιλιά τι σπέρνεις την ημέρα,
με το στραβό, με το κουτσό με το στεφανοκέρι;

Σπέρνω κριθάρι δώδεκα και στάρι δεκαπέντε,
ταγί και ρόβι δεκαοχτώ κι από νωρίς στο στάβλο.

Μουζούρι στάρι έσπειρα κάτου στο περιγιάλι,
και ωτί τ' ανεργιαστήκανε περδίκια και λαγούδια.

Στένω βροχάδες για λαγούς και πλάκες για περδίκια,
ούτε λαγούδια έπιασα, ούτε λαγούδια πιάνω.

Επά που καλαντρίσαμε καλά μας επληρώσαν,
πολλά να έχει τα έχη τους και τα ποδόματά τους.

Και αν έχουν και αρσενικό παιδί στη σέλα καθισμένο,
να σιέται να λυγίζεται να πέφτει το λογάδι,
να το μαζώνει η μάνα του, να 'χει χαρά μεγάλη.

Άψε Βαΐτσα το κερί, άψε και το λυχνάρι,
και κάτσε και ντουσούντιζε ίντα θα μας εφέρει.

Για πα και για λουκάνικο, κι απ' αγριμιού κομμάτι,
κι από τη μαύρη όρνιθα κανένα αυγουλάκι,
κι αν το ‘κανε κι η γαλανή ας είναι ζευγαράκι.


Κάλαντα από την Καππαδοκία και τη Λέσβο




Κάλαντα από τη Ζάκυνθο :

Αρχιμηνιά κι αρχιχρονιά κι αρχή καλός μας χρόνος,
υγεία αγάπη και χαρά να φέρει ο νέος χρόνος,
υγεία αγάπη και χαρά να φέρει ο νέος χρόνος.

Να ζήσει ο κύρης ο καλός να ζήσει κι η κυρά του,
όλα του κόσμου τ’ αγαθά να έχει η φαμελιά του,
όλα του κόσμου τ’ αγαθά να έχει η φαμελιά του.

Να ζήσει τ’ αρχοντόπουλο που ‘χει καρδιά μεγάλη,
σ’ εμάς και την παρέα μας ένα φλουρί να βάλει,
σ’ εμάς και την παρέα μας ένα φλουρί να βάλει.


Κάλαντα από τα Δωδεκάνησα :




Κάλαντα από τη Μάνη :

Ταχιά ταχιά ειν' αρχιμηνιά,
ταχιά ειν' αρχή τον χρόνου,
αρχή ειν' αρχή τα κάλαντα,
κι αρχή τον Γεναρίου.

Μέσα κοιμάται αφέντης μας,
μαζί με την κυρά μας,
και ποιος να μπει και ποιος να βγει,
και ποιος να τους ξυπνήσει;

Ξύπνησε, αφέντη, ξύπνησε,
να φάμε και να πιούμε.

Αφέντη πύργος φαίνεσαι,
κι ορθός σαν κυπαρίσσι,
και του ματιού σου η σαϊτιά,
πύργους ξεθεμελιώνει,
πύργους και πετροπήγαδα,
κι αυλές μαρμαρωμένες.

Είπαμε δα τ' αφέντη μας,
ας πούμε της κυράς μας.

Κυρά μαρμαροτράχηλη,
και φεγγαρομαγούλα,
και κρουσταλλίδα του νερού,
και πάχνη από τα χιόνια.

Όπου τον έχεις τον υγιό,
τον λευκοχαναχάρη,
που λούζεις και χτενίζεις τον,
και στο σχολειό τον στέλνεις.

Κι ο δάσκαλος τον έβαλε,
να του χαλαναρχείσει,
κι εξέπασέ του το κερί,
κι έκαψε το χαρτί του,
κι έκαψε και τα ρούχα του,
τα μορφογαζωμένα,
κι ο δάσκαλος τον έδειρε,
με το χρυσό βιτσάρι.

Παίρνει τον το παράπονο,
την άκρην άκρη πάει,
στο δρόμο τον συναπαντούν,
οι δώδεκα Απόστολοι:
«Έλα να φας, έλα να πιεις,
έλα να τραγουδήσεις».


Κάλαντα από τη Σάμο

Άγιος Βασίλης έρχεται
ποπίσω απ' το καμάρι
βαστά μυζήθρες και τυριά
βαστά κι ένα γκινάρι

Εμείς εδώ δεν ήρθαμε
να φάμε και να πιούμε
μον' έχεις κόρην έμορφην
κι ήρθαμε να την δούμε

Φέρτε μας κρασί να πιούμε
και του χρόνου να σας πούμε

Αν έχεις κόρην έμορφην
βάλτηνε στο ζιμπίλι
και κρέμασέ τηνε ψηλά
να μην τη φαν' οι ψύλλοι

Σ' αυτό το σπίτι που ‘ρθαμε
τα ράφια ειν' ασημένια
του χρόνου σαν και σήμερα
να ‘ναι μαλαματένια

Φέρτε μας κρασί να πιούμε
και του χρόνου να σας πούμε

29.12.11

Οι μεγάλοι του ρεμπέτικου "Ρόζα Εσκενάζυ"

Smyrnh rozaΤο καναρίνι με τη γλυκύτατη λαλιά, έτσι έλεγαν τη Ρόζα οι θαυμαστές της.

Η φωτογραφία είναι από τη Σμύρνη το 1930 στη Λύρα ο Κ. Λάμπρος και στο ούτι ο Αγάπιος Τομπούλης, στη μέση φυσικά η Ρόζα!

Γεννήθηκε γύρω στο 1895, δε ξέρουμε πότε ακριβώς, γιατί έκρυβε την ηλικία της, έλεγε πως γεννήθικε το 1910. ο πατέρας της, Αβραάμ Σκιναζί, ήταν παλιατζής. Το πραγματικό της όνομα ήταν Σάρα Σκενάζι.

Παιδί μιας φτωχής εβραϊκής σεφαραδίτικης οικογένειας της Κωνσταντινούπολης. Τη μητέρα της την έλεγαν Φλώρα, είχε δύο αδελφούς το Νισίμ, που ήταν ο μεγαλύτερος, και τον Σάμη.
Στις αρχές του 20ου αιώνα, η οικογένεια Σκιναζί μετακόμισε στη Θεσσαλονίκη, η οποία τότε βρισκόταν ακόμη υπό Οθωμανική κυριαρχία και γνώριζε ραγδαία οικονομική ανάπτυξη.

Η Σάρα βοηθούσε καθημερινά δύο γειτόνισσες της που ήταν χορεύτριες, να κουβαλούν τα ρούχα της δουλειάς τους στο θέατρο, ελπίζοντας ότι μια μέρα θα εμφανιζόταν μαζί τους στη σκηνή. Το 1913 ερωτεύτηκε και κλέφτηκε με τον Γιάννη Ζαρντινίδη, έναν πλούσιο άνδρα που προερχόταν από μια από τις πιο εύπορες οικογένειες της Καππαδοκίας. Τότε η Σάρα άλλαξε το όνομά της σε Ρόζα, το όνομα με το οποίο έγινε γνωστή στη διάρκεια της καριέρας της.

Ο Ζαρντινίδης πέθανε αφήνοντας τη Ρόζα με ένα μικρό παιδί, τον Παράσχο. Παρέδωσε το παιδί στο οικοτροφείο του Αγίου Ταξιάρχη στην Ξάνθη. Η οικογένεια του πατέρα συμφώνησε να τον στηρίξει και ο Παράσχος Ζαρντινίδης έγινε αργότερα ανώτερος αξιωματικός στην Ελληνική Αεροπορία. Επανασυνδέθηκε με τη μητέρα του αρκετά χρόνια αργότερα, αφότου τη βρήκε στην Αθήνα το 1935.

Η Ρόζα Εσκενάζυ μετακόμισε στην Αθήνα και άρχισε να ασχολείται με τη μουσική. Σύντομα συνδέθηκε με δύο αρμένισες καλλιτέχνιδες του καμπαρέ, τη Σεραμούς και τη Ζαμπέλα, που ξεχώρισαν τη Ρόζα Εσκενάζυ επειδή μιλούσε τουρκικά και είχε ταλέντο στο τραγούδι. Τότε την ανακάλυψε για πρώτη φορά ο Παναγιώτης Τούντας στα τέλη του 1920.




Οι πρώτες ηχογραφήσεις που έκανε η Ρόζα Εσκενάζυ ήταν το "Μαντίλι Καλαματιανό" και το "Κόφτηνε Ελένη την Ελιά". Έως τα μέσα της δεκαετίας του 1930, η Ρόζα είχε ηχογραφήσει σχεδόν 300 τραγούδια. Η καριέρα της δεν άργησε να απλωθεί πέρα από τα σύνορα της Ελλάδας, στην ελληνική διασπορά. Μαζί με τον Αγάπιο Τομπούλη που έπαιζε ούτι, ταξίδεψε στην Αίγυπτο, την Αλβανία και τη Σερβία, μέρη στα οποία την υποδέχθηκαν με ιδιαίτερη θέρμη όχι μόνο οι τοπικές ελληνικές κοινότητες, αλλά και οι τουρκικές.

Είχε τόσο μεγάλη επιτυχία που ήταν η μοναδική τραγουδίστρια που είχε συνάψει συμφωνία για ποσοστά με μια δισκογραφική εταιρεία.

Τότε το καιρό του Μεταξά το ρεμπέτικο μπήκε στο περιθώριο, απαγορεύτηκε με νόμο και ο μπαγλαμάς και το μπουζούκι έγιναν παράνομα!

Στη κατοχή παρά το ότι ήταν Εβραία, κατάφερε να βγάλει ένα πλαστό πιστοποιητικό γεννήσεως. Ωστόσο εκείνο που διασφάλισε την προστασία της ήταν η σχέση της με έναν Γερμανό αξιωματικό. Η Ρόζα όμως δεν ήταν συνεργάτιδα των Γερμανών. Αντιθέτως, χρησιμοποίησε την προνομιούχο θέση της για να στηρίξει την ελληνική Αντίσταση, κρύβοντας αντιστασιακούς μαχητές, ακόμη και Άγγλους απεσταλμένους αντιστασιακούς, μέσα στο σπίτι της. Κατάφερε επίσης να γλυτώσει αρκετούς Εβραίους στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Ανάμεσα σ’ εκείνους που έσωσε η Ρόζα από τη μεταφορά τους στο Άουσβιτς ήταν και η δική της οικογένεια. Το 1943 όμως η κάλυψή της κατέρρευσε και την συνέλαβαν.



Το 1955 ο Αλβανός ιμπρεσσάριος Ayden Leskoviku από την Balkan Records Company την προσκάλεσε να εμφανιστεί και να ηχογραφήσει στην Κωνσταντινούπολη, την πόλη όπου είχε γεννηθεί. Τελικά η Ρόζα ηχογράφησε γύρω στα 40 τραγούδια και έλαβε περίπου 5.000 δολάρια για τις ηχογραφήσεις αυτές. Αν κι επρόκειτο για μια σχετικά χαμηλή αμοιβή, η Ρόζα έλεγε αργότερα ότι η αμοιβή της για τις εμφανίσεις αυτές, μαζί με τα φιλοδωρήματα, ήταν δέκα φορες υψηλότερη από το ποσό αυτό.

Μετά ήρθε η παρακμή του ρεμπέτικου και της ίδιας.


Εκπομπή της Γερμανικής τηλεόρασης (σπάνιο)




Έπειτα από ένα μακρύ διάστημα μακρυά από το προσκήνιο, η Ρόζα, που ήταν πια στα εβδομήντα της, έγινε σταρ και πάλι. Αυτό που έκανε τη διαφορά κατά τη δεκαετία του 1970 ήταν η μεγάλη διάδοση της τηλεόρασης. Η Ρόζα προσαρμόστηκε γρήγορα και εμφανίστηκε σε μια σειρά από εκπομπές. Το 1973 εμφανίστηκε σ’ ένα ντοκιμαντέρ, «Το Μπουζούκι» (σε σκηνοθεσία του του Βασίλη Μάρου) και το 1976 σε μια τηλεοπτική εκπομπή αφιερωμένη στη Χάρις Αλεξίου.

Η Ρόζα Εσκενάζυ πέρασε ήρεμα τα τελευταία χρόνια της ζωής της στο σπίτι της στην Κηπούπολη, μαζί με τον Χρήστο Φιλιππακόπουλο. Παρόλο που είχε γεννηθεί Εβραία, άλλαξε το θρήσκευμά της σε ορθόδοξη χριστιανή το 1976, και ξαναβαπτίστηκε ως Ροζαλία Εσκενάζυ. Άφησε τη τελευταία της πνοή το Δεκέμβριο το 1980, την έθαψαν σε έναν πρόχειρο τάφο στο χωριό Στόμιο της Κορινθίας.





Wikipedia

28.12.11

Αυτοσχεδιάζοντας στο Fox Trot στη Θεσσαλονίκη και στο Cabaret Voltaire στο Κεραμεικό

Αυτοσχεδιάζοντας στο «Fox Trot»,της Θεσσαλονίκης, μια παράσταση σε σύλληψη και σκηνοθεσία Ευδόκιμου Τσολακίδη.


Αφού αυτοσχεδιάζεται για δεύτερη σεζόν στο περιβόητο «Cabaret Voltaire», στον Κεραμεικό, σ’ έναν χώρο που υπήρξε το ατελιέ του πρόσφατα χαμένου ζωγράφου Γιάννη Μίχα, όπου αναβιώθηκε το άντρο των ντανταϊστών των αρχών του 20ου αιώνα, της Ζυρίχης.


Ένα αυτοσχεδιαστικό τόλμημα που έχει θερμούς οπαδούς… όπου κι αν έχει παρουσιαστεί μέχρι στιγμής. Από το Λονδίνο στη Ρώμη και από την Αθήνα στην Τεχεράνη, στο Μεξικό, στην Κωνσταντινούπολη, στο Μαρόκο κ.α.

Τα καλώς και κακώς κείμενα της επικαιρότητας σχολιάζονται με κέφι μέσα από αυτοσχεδιασμούς, με πολύ και καυστικό χιούμορ.

Οι θεατές προτείνουν, οι ηθοποιοί εκτελούν σε μια παράσταση ζωντανή που φτιάχνεται κάθε βράδυ μπροστά στους θεατές και που ποτέ δεν είναι ίδια…!


Στο Cabaret Voltaire

Σύλληψη- Σκηνοθεσία: Ευδόκιμος Τσολακίδης
Βοηθός σκηνοθέτη: Λίνα Παπαγεωργίου

Παίζουν: Ηλίας Βαλάσης, Αλέξανδρος Θωμάς, Κωνσταντίνος Καλούδης, Δημήτρης Κατσιμίρης, Ιωσήφ Κοκκίνης



Τώρα στη Θεσσαλονίκη στο Fox Trot, Εγνατίας 31, Κάθε Δευτέρα στις 21.30 από 2/1/2012.

Παίζουν: Δέσποινα Κολτσιδοπούλου, Κωνσταντίνος Μητρογώγος, Ηρακλής Τζαφέτας, Πέτρος Φραγκόπουλος, Χριστόφορος Χριστοφορίδης.

Βοηθός σκηνοθέτη: Πέννυ Μιχαηλίδου

Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Ιεροκλής Μιχαηλίδης

24.12.11

Η γιορτή των Χριστουγέννων και 3 ποιήματα


Η ιστορία της γιορτής των Χριστουγέννων με λίγα λόγια και 3 Χριστουγεννιάτικα ποιήματα.

Το 386μχ ο Αγ. Ιωάννης ο Χρυσόστομος παρότρυνε την Ανατολική εκκλησία να γιορτάζει τα Χριστούγεννα στις 25/12 μαζί με τη δυτική. Μέχρι τότε τα γιόρταζαν μαζί με τα Θεοφάνια. Με τον χρόνο επεκράτησε σε όλο τον χριστιανικό κόσμο εκτός της Αρμενικής Ορθόδοξης Εκκλησίας που συνεχίζει τον συνεορτασμό με τα Θεοφάνια.

Το 529 ο αυτοκράτορας Ιουστινιανός απαγόρευσε την εργασία και τα δημόσια έργα κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων και τα ανακήρυξε δημόσια αργία.

Μετά το 1100μχ εξαιτίας της Μεταρρύθμισης απαγορεύτηκε ή περιορίστηκε κατά περιόδους η τήρησή του εορτασμού τους σε διάφορες χώρες της Ευρώπης και στην Αμερική, καθώς θεωρούνταν ότι περιλάμβανε σε μεγάλο βαθμό ειδωλολατρικά στοιχεία.

Η ημέρα των Χριστουγέννων είναι η μόνη κοινή επίσημη αργία σε όλους τους λιμένες του κόσμου.



Χριστούγεννα (Τέλος Άγρας)

Ὄξω πέφτει ἀδιάκοπα καὶ πυκνὸ τὸ χιόνι,
κρύα καὶ κατασκότεινη κι ἀγριωπὴ ἡ νυχτιά.
Εἶναι ἡ στέγη ὁλόλευκη, γέρνουν ἄσπροι κλῶνοι,
μὲς τὸ τζάκι ἀπόμερα ξεψυχᾶ ἡ φωτιά...

Τρέμει στὰ εἰκονίσματα τὸ καντήλι πλάγι
καὶ φωτάει στὴ σκυθρωπή, στὴ θαμπὴ ἐμορφιά.
Νὰ ἡ φάτνη, οἱ ἄγγελοι κι ὁ Χριστὸς κι οἱ Μάγοι
καὶ τὸ ἀστέρι ὁλόλαμπρο μὲς στὴ συννεφιά!

Κι οἱ ποιμένες, ποὺ ἔρχονται γύρω ἀπὸ τὴ στάνη
κι ἡ μητέρα τοῦ Χριστοῦ στὸ Χριστὸ μπροστά.
Τὸ μικρὸ τὸ εἰκόνισμα ὅλ᾿ αὐτὰ τὰ φτάνει,
μαζεμένα ὅλα μαζὶ καὶ σφιχτὰ-σφιχτά.

Πέφτει ἀκόμη ἀδιάκοπο κι ἄφθονο τὸ χιόνι,
ὅλα ξημερώνονται μ᾿ ἄσπρη φορεσιὰ
στὸν ἀγέρα ἀντιλαλοῦν τοῦ σημάντρου οἱ στόνοι,
κάτασπρη, γιορτάσιμη λάμπει ἡ ἐκκλησιά...



Νύχτα Χριστουγεννιάτικη (Γεώργιος Δροσίνης)

Την άγια νύχτα τη Χριστουγεννιάτικη
λυγούν τα πόδια
και προσκυνούν γονατιστά στη φάτνη τους
τα άδολα βόδια.

Κι ο ζευγολάτης ξάγρυπνος θωρώντας τα
σταυροκοπιέται
και λέει με πίστη απ' της ψυχής τ' απόβαθα
Χριστός γεννιέται!

Την άγια νύχτα τη Χριστουγεννιάτικη
κάποιοι ποιμένες
ξυπνούν από φωνές ύμνων μεσούρανες
στη γη σταλμένες.

Κι ακούοντας τα Ωσαννά απ΄ αγγέλων στόματα
στον σκόρπιο αέρα
τα διαλαλούν σε χειμαδιά λιοφώτιστα
με την φλογέρα.

Την άγια νύχτα τη Χριστουγεννιάτικη
ποιος δεν το ξέρει
των μάγων κάθε χρόνο τα μεσάνυχτα
λάμπει το αστέρι.

Κι όποιος το βρει μες στ΄ άλλα αστέρια ανάμεσα
και δεν το χάσει,
σε μια άλλη Βηθλεέμ ακολουθώντας το
μπορεί να φτάσει.


Να ‘μουν του σταύλου έν' άχυρο (Κωστής Παλαμάς)

Να ‘μουν του σταύλου έν' άχυρο, ένα φτωχό κομμάτι
την ώρα π' άνοιγ' ο Χριστός στον ήλιο του το μάτι.

Να ιδώ την πρώτη του ματιά και το χαμόγελό του,
το στέμμα των ακτίνων του γύρω στο μέτωπό του.

Να λάμψω από τη λάμψη του κι' εγώ σαν διαμαντάκι
κι' από τη θεία του πνοή να γίνω λουλουδάκι.

Να μοσκοβοληθώ κι' εγώ από την ευωδία,
που άναψε στα πόδια του των Μάγων η λατρεία.

Να ‘μουν του σταύλου ένα άχυρο ένα φτωχό κομμάτι
την ώρα π' άνοιγ' ο Χριστός στον ήλιο του το μάτι.

16.12.11

3 θανάσιμα ερωτήματα ζητούν απάντηση

Τρία ερωτήματα με βασανίζουν από το πρωί, μα δεν μπορώ να βρω καμιά πειστική απάντηση.

  1. Τα ΑΤΜ γιορτάζουν της Αναλήψεως;
  2. Ο Κουτρούλης πόσους προσκεκλημένους έχει τελικά στο γάμο του;
  3. Στην ερώτηση "θέλετε να γίνετε δωρητής οργάνων;" η απάντηση πάρτε τα αρχίδια μου, θεωρείται θετική ή αρνητική;

Έπρεπε οπωσδήποτε να μάθω, ποιος θα μου δώσει τις απαντήσεις που ψάχνω.Έτσι αποφάσισα να ρωτήσω κάποιους ανθρώπους με επίπεδο ανάλογο με αυτό των ερωτήσεων πιστεύοντας πως θα πάρω της απαντήσεις που ζητώ.

Η φώτο απεικονίζει κατασκευές φτιαγμένες με χαρτί υγείας για να ταιριάζει με τους ερωτηθέντες.


Πρώτα πήγα στον Jeffrey γνωστό και σαν ΓΑΠ ή κλούβιος ή J Mineiko ή Γιώργο Παπανδρέου, μου είπε:
1ον Τα ATM γιορτάζουν του αγίου Ταπί του ψύχραιμου.
2ον Ο Κουτρούλης κάλεσε 4 εκατομμύρια ανθρώπους στο γάμο και περίπου 2,5 εκατ. στο γλέντι που ακολούθησε, γιατί λεφτά υπάρχουν!
Στη 3η ερώτηση μου είπε πως θα έπρεπε να θεωρείται θετική γιατί είναι ρατσιστικό να μην δεχθούν τους όρχεις σαν όργανα.

Μετά είχε σειρά ο κύριος Πόλα ή πρόεδρος ή "δεν είδα δεν άκουσα δεν ξέρω τίποτα", γνωστός και σαν Α. Σαμαράς ο οποίος απάντησε:
1ον στις 19 Φεβρουαρίου.
Στη 2η : 40% και πήρε αυτοδυναμία
και στην 3η: Εμεις δε συγκυβερνούμε γι αυτό δεν μπορούμε να απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα.

Η φάλαινα που νομίζει πως οι Έλληνες είναι φυτοπλαγκτόν, γνωστός και σαν Θεόδωρος Πάγκαλος είπε:
1η Της Αναλήψεως για να πάρω λεφτά για να φάω.
2η Ο Κουτρούλης ελπίζω να συνοδεύει το γουρουνόπουλο με ντοματοσαλάτα στο τραπέζι γιατί εγώ τρώω πολύ ντοματοσαλάτα, ελπίζω να μη καλέσει πολλούς για να φτάσει το φαΐ. Όσο στη 3η ερώτηση απάντησε "εγώ τα αμελέτητα τα προτιμώ στα κάρβουνα".

Ο Καρατζαφύρερ γνωστός και σαν Καρατζαφέρης είπε:
1η τα ΑΤΜ τα ληστεύουν οι μετανάστες.
2η Ελπίζω να μη καλέσει μετανάστες ο Κουτρούλης.
Όσο για το δωρητή οργάνων στη 3η ερώτηση είπε: Σίγουρα μετανάστης απάντησε τόσο χυδαία.

Ο Benny o χοντρός, γνωστός και σαν Ελ.Βενιζέλος είπε:
1ον δε θα βάλω άλλους φόρους εκτός αν φορολογήσω τα ΑΤΜ.
2ον δε θα βάλω άλλους φόρους αλλά αυτός ο Κουτρούλης πρέπει να είναι φοροφυγάς αφού έχει λεφτά για γάμους.
3ον δε θα βάλω άλλους φόρους αν και το να φορολογηθούν οι δωρητές οργάνων ακούγεται καλό, για να δωρίζουν έχουν!


Και τέλος ρώτησα το πρωθυπουργό κύριο Παπαδήμα γνωστό και σαν Παπαδήμος.
Στην 1η ερώτηση απάντησε "πιθανόν"
στη 2η "θα πρέπει να ελέγξω τον κατάλογο των καλεσμένων"
και στη 3η "αναλόγως το φύλο του ερωτηθέντα".



Τα ερωτήματα τα είχα δει μαζί με πολλά άλλα στο twitter, αλλά δε δε θυμάμαι που ακριβώς για να βάλω link.
Με το post προσπάθησα να δώσω υπόσταση στην έκφραση "να λέμε καμμιά μαλακία να περνά η ώρα".

13.12.11

Νεομεσαίωνας


Η κοινωνία βρίσκεται ένα βήμα πριν τη πλήρη κατάρρευση, άλλοι λένε πως έχει πιάσει ήδη πάτο. Ένας νέος μεσαίωνας ανατέλλει!

Ζητάμε από τους πολιτικούς να ανατρέψουν τη κατάσταση, μια κατάσταση που κατά ένα μεγάλο μέρος οφείλεται σε αυτούς. Είναι δυνατόν οι ίδιοι αυτοί άνθρωποι να διορθώσουν κάτι που και αυτοί χάλασαν;

Ζητάμε να τιμωρηθούν πολιτικοί, υπουργοί, πρώην και νυν κυβερνώντες για τα εγκλήματα που όντος διέπραξαν. Πως; Αφού δεν είναι ικανοί να τιμωρήσουν ούτε καν μερικούς πλούσιους αλήτες που έστηναν ποδοσφαιρικούς αγώνες για το στοίχημα. Με αποδείξεις, ηχογραφήσεις από μυστικές υπηρεσίες, καταγγελία από την Ευρωπαϊκή ομοσπονδία κτλ. Μόνο κάτι μικροαπατεώνες φυλάκισαν. Οι μεγάλοι όχι μόνο τη γλύτωσαν μα συνεχίζουν να διοικούν κοροϊδεύοντας την κοινωνία στα μούτρα!

Όσο για τους φοροφυγάδες κανείς δεν ασχολείται, συλλαμβάνουν κάποιους που έκαναν το λάθος να δηλώσουν τα κέρδη τους και λόγο της κρίσης αδυνατούν να πληρώσουν το φόρο που λόγο της καθυστέρησης έχει τριπλασιαστεί. Οι φοροφυγάδες κύριοι δε χρωστούν γιατί δε δηλώνουν τα εισοδήματα τους. Η Ελβετία μας παρακαλά, όπως και στο ποδόσφαιρο μας παρακαλούσε η ΟΥΕΦΑ, εδώ και 3 χρόνια να υπογράψουμε συμφωνία για τα εκατοντάδες δις ευρώ των Ελλήνων λουφαδόρων και μεις τίποτα. Μόνο οι Βενιζέλοι μας δουλεύουν πως τάχα είναι στο δρόμο η συμφωνία, έρχεται περπατώντας.

Και ήρθε η οικονομική κατάρρευση του κράτους να ξεγυμνώσει το σύστημα. Να δούμε όλη την ασχήμια της κοινωνίας. Οι δούλοι της αρχαίας Αθήνας ζούσαν καλύτερη και πιο ποιοτική ζωή από την πλειοψηφία των σημερινών Αθηναίων.

Η ευθύνη των πολιτών
Δημόσιοι λειτουργοί (δήθεν). Η εύκολη μα ψεύτικη δικαιολογία, εκτελώ εντολές. Ο αστυνομικός ορκίζετε να υπηρετεί τους πολίτες και να σέβεται το σύνταγμα. Όταν παίρνει εντολή να χτυπήσει αθώους πολίτες, να δηλητηριάσει με χημικά το κόσμο, όχι μόνο είναι υποχρεωμένος να αγνοήσει τη διαταγή αλλά πρέπει να τη καταγγείλει και να οδηγήσει τον εντολέα στη δικαιοσύνη.

Ο γιατρός ή ο υπάλληλος του νοσοκομείου που πήρε εντολή να διώξει ετοιμόγεννη ή αυτός που πήρε εντολή να κρατήσει όμηρο το βρέφος μέχρι να πληρωθεί η γέννα, θα έπρεπε να αγνοήσει και να καταγγείλει. Αυτός που ξήλωσε παγκάκια για να μην κοιμούνται οι άστεγοι έπρεπε να αρνηθεί να το κάνει γιατί είναι ανήθικο.

Η οικονομική κρίση είναι αποτέλεσμα και όχι αιτία της παγκόσμιας κοινωνικής κατάρρευσης.


Photo by economic history blog

6.12.11

Η πινακοθήκη του δήμου Αθηναίων


Η πινακοθήκη του δήμου της Αθήνας η οποία βρίσκεται πλέον σε νέο μεγαλύτερο χώρο στο παλιό εργοστάσιο μεταξιού που λειτουργούσε ως το 1875, στη συμβολή των οδών Λεωνίδου και Μυλλέρου, στο Μεταξουργείο. Το κτίριο είναι από τα παλαιότερα νεοκλασικά της Αθήνας, έργο του Δανού αρχιτέκτονα Christian Hansen.

Από τις αρχές Νοεμβρίου, στις μόνιμες συλλογές της πινακοθήκης, υπάρχουν έργα ζωγράφων που καταγράφουν την πορεία της νεοελληνικής τέχνης από τη Σχολή του Μονάχου, του 19ου αιώνα, μέχρι και τη γενιά του '30.


Στην έκθεση παρουσιάζονται για πρώτη φορά έργα σημαντικά καλλιτεχνών όπως ο Σπ. Παπαλουκάς (Τοπίο Μυτιλήνης), Γ. Στέρης (Ορφέας και Ευρυδίκη), Άννα Κινδύνη (Λιμός), Χρ. Δαγκλής (Τοπίο στο Παρίσι).

Παράλληλα, στο δεύτερο κτήριο της Πινακοθήκης εκτίθενται έργα σύγχρονων καλλιτεχνών (μετά το 1980), σύμφωνα με την επί 35 χρόνια διευθύντρια της Πινακοθήκης του Δήμου Νέλλη Κυριαζή αποτελούν και "το σημαντικότερο κομμάτι της έκθεσης".

Η Δημοτική Πινακοθήκη λειτουργεί από Τρίτη έως Σάββατο 10.00 - 14.00 και 17.00 - 21.00, ενώ την Κυριακή μόνο το πρωί.


Δημοτική πινακοθήκη


Πηγή